Bardzo ważnym aspektem przy zakupie smartphone jest kwestia jego serwisowania. Jak wiemy, na rynku nie ma bezawaryjnych urządzeń. Dotyczy to wszystkim sprzętów domowych, więc smartfonów również. W okresie gwarancyjnym nie musimy się zbytnio martwić – usterkami zajmuje się gwarant lub producent. Jeśli wystąpi ona po okresie gwarancji, wtedy warto zgłosić się do renomowanego serwisu sprzętu Xiaomi.

Doświadczenie uczy, że najczęściej spotykaną usterką jest uszkodzenie wyświetlacza telefonu. Jest on narażony na uderzenia i upadki, a jako że zajmuje dużą powierzchnię, nieostrożne obchodzenie się z telefonem może spowodować jego uszkodzenie.

Stosunkowo często notujemy też uszkodzenia gniazda ładowania. Jest to część ulegająca naturalnemu zużyciu, ponieważ jest prawie codziennie używana podczas wkładania i wyciągania kabla zasilającego. W gniazdach typu micro USB dodatkowo często mylimy się, co do kierunku wkładania kabla, ponieważ prawidłowa jest tylko jedna strona. Na szczęście ten element nie jest zbyt drogi w serwisowaniu.

Kolejną usterką, która najczęściej dotyka użytkowników, jest niedomagająca bateria. Ta po pewnym czasie po prostu się zużywa. Im intensywniej używamy smartfona, tym szybciej się to dzieje. Możemy również ją uszkodzić poprzez ładowanie nieodpowiednią ładowarką. Niestety, jeśli dojdzie do zużycia lub uszkodzenia tego elementu, to jedynym sposobem, żeby nasz telefon zaczął działać jak dawniej, jest wymiana starej baterii na nową.